lørdag 11. mai 2013

Shopping og Summer Tea

I dag tok jeg turen til Kvadrat kjøpesenter for å shoppe litt vårklær. Ikke lange turen, jeg er så heldig at det er 5-minutters kjøretur hjemmefra! H&M er ganske grei butikk å handle litt basisklær i, og jeg syns L.O.G.G avdelingen har mye fint. Så jeg kom hjem med et par hvite topper, en grå linbukse, en pyjamasbukse(jeg liker å bruke de til joggebukse, fniiis), en dongerishorts og en t-skjorte!









I tillegg fikk jeg bytta inn rester fra begge stripegenserne mine, og selvfølgelig klarte jeg røske med meg nok garn til en ny, hehe ;-)

Den gule og grå jeg holdt på med ble ferdig tidligere i uken, denne gang var jeg så vågal å velge mer på sentrifugen når jeg vasket den. Det gikk helt fint!
Får unnskylde bildene....Mannen var ute på handletur så da måtte jeg fikse det sjæl! 


Jeg valgte å kalle denne for Summer Tea, ser for meg denne vil være god en kveld med en kopp te i solnedgangen
































Mønster: Tea with Jam and Bread av Heidi Kirrmaier
Pinner: 4 og 4,5
Garn: Rauma Mitu
Farger/Forbruk:  4 nøster Gråmelert SFN41, 3 1/2 nøster Gul 0183, 1 nøste Hvit SFN10
Str: S/M


Moderasjoner:
  • strikkefasthet 18 pr 10 cm (oppskriften sier 19, jeg strikker litt løst)
  • Denne ville jeg ha litt mer inntilsittende enn min forrige stripegenser. Derfor begynte jeg med str M for halsen, men økte i raglan til antall masker for S. 
  • Plukket opp litt flere masker under ermene, strikket noen av de sammen for å unngå hull. Ellers minsket jeg når jeg syns det passet, ermene skulle være smalere enn sist. Endte opp med 40 m til vrangborden
  • Økte noen ganger fra midjen, så den svinger litt utover
  • Økte før vrangbord så den ikke skulle bli strammere enn resten.
  • Bredere striper enn forrige gang, "slapp unna" med å feste 58
  • Skippet lommene
  • Lengden på ermene og bolen bestemte jeg etterhvert som jeg prøvde den.
  • Brukte vaskepose på ullvask i maskin, kaldt vann og sentrifuge 800.

Syns det er så enkelt å strikke ovenfra og ned. Veldig lett å tilpasse genseren til akkurat den fasongen en vil ha. Garnet Mitu er såå herlig å strikke med, mykt og spenstig og lett å strikke jevnt. Det jevner seg mer ut og blir enda mykere i vask. Plagget holder seg fint i bruk, ingen nupper i sikte enda!


SÅ, over til det store spørsmålet....Hvilke farger skal jeg ha i neste genser?? Jeg kjøpte inn til 2 forskjellige


Rosa, gråmelert og litt gult

Eller rødlilla og korall(som i forrige)


Uansett så klarer jeg nok å leve opp til bloggnavnet, hihi!


Ha en kos helg videre!!



5 kommentarer:

  1. Wow, for en lynstrikker du er! Knallfine farger på denne og:-) Har veldig lyst til å herme. Så bra du har skrevet ned dine endringer!

    Likte godt begge kombinasjonene til den neste, men stemmer for rødlilla og korall. Skikkelig knæsj og sommerlig:-)

    SvarSlett
  2. Genseren din ble så fin!!! Så sommerlige fargekombinasjoner- og så sitter den jo perfekt på deg!!
    Ha en strålende søndag! :-)

    SvarSlett
  3. Imponert over hvor rask du er til å strikke en genser. Synes jo nettopp at du hadde begynt på den, jeg! Den ble kjempefin! Blir nok deilig å ha på seg mens du nyter en kopp te i solnedgangen!
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Så lekker genser da, Oj oj,
    Klem

    SvarSlett
  5. Superstrikkeren! Herlige knaæsje farger og jeg er enig med Guro, lilla & korall!

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...