torsdag 22. mai 2014

Hjelp ønskes!

Blogger fra mobilen her for jeg trenger litt hjelp! 
Jeg har strikket kamillegenseren (den stripete acnekopien som "alle" strikker for tiden. Har brukt Faerytale fra DSA, skarp blå og pudderrosa, på pinne 5,5. Den rosa var veldig hårete og ikke så enkel å strikke med alene så jeg ble ganske lei av denne. Men den ble fin til slutt. Problemet er at spesielt de rosa stripene ser helt vridde ut etter jeg vasket den. Har prøvd å trekke/strekke i den når den var våt, men jeg endte bare opp med å vide den ut. Litt irriterende for den passet jo fint i utgangspunktet.  
Har noen av dere opplevd dette? Og tips mottas gjerne! 

Den ser jo en smule rar ut på, når noen av stripene ser ut som de er strikket på skrå...


Som dere ser er de blå stripene som de skal og ser normale ut... 

Til info så vasket jeg den på ullprogram og 400 sentrifuge. 

6 kommentarer:

  1. €Har ikke noen råd å gi for dette har jeg aldri vært ute for, merkelig...Er den rosa også Fairytale?

    SvarSlett
  2. Huff så trasig! Strikker samme genser selv m samme garn, men blir sannelig redd for å vaske den...jeg ville tatt med genseren til de som solgte garnet og vist dem dette..

    SvarSlett
  3. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men jeg kan synse litt....
    Jeg har jo strikket denne genseren selv, for en stund siden, og har også vasket den, med perfekt resultat.
    MEN jeg vet at Faerytale oppfører seg annerledes i de forskjellige fargene.
    En kunde , som elsker å strikke i Faerytale, sa at den koksgrå nupper aller minst, mens den røde fargen var verst. Selvfølgelig har jeg strikket i i den røde, hi hi.....
    Jegvville ringt eller skrevet en Mail til DSA, send med bildet av genseren, med de vridde stripene......og forklart problemet. Er sikker på at de hjelper deg med det. Går du til butikken, må de jo bare sende problemet videre alikevel.
    Lykke til.

    SvarSlett
  4. Har aldri vært borti dette selv, så desverre ingen gode råd :-( Så skuffende når man endelig skal begynne å bruke genseren.

    SvarSlett
  5. Så merkelig og så irriterende. Denne genseren ville jeg tatt med i butikken og spurt til jeg fikk et skikkelig svar. Slik skal jo ikke garnet oppføre seg.

    Lykke til, og god helg! Håper du oppdaterer oss om hvordan det går!

    Klem

    SvarSlett
  6. Kan der være at du har tatt fra innsiden av nøstet på en farge og utsiden av den andre? Garnet vris når det spinnes, og slik jeg har forstått det kan det være viktig å ta fra sentrum om det er en såkalt "senterpull ball". Forstår det ikke helt selv og har ikke nok strikkeerfaring til å vite om det kan være noe slikt. Men har vært frami meg garn som var merket med at du f.eks. Ikke måtte nøste det om, da prosessen ville ødelegge vridningen som produsenten hadde fiksa.
    Spent på å høre hva gjestal sier! Har jo alltid trodd man betaler for kvalitet på DSA, så jeg håper det ikke er en indikasjon på noe annet.
    Lykke til!

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...