søndag 17. februar 2013

Tante igjen!

Natt til onsdag ble jeg tante igjen til ei lita prinsesse som jeg traff for første gang igår! Hun ble født nesten to uker for tidlig så luene jeg hadde strikket i gave var litt for store. Men de vokser jo fort så jeg får vel snart sett de i bruk. Foreldrene ble hvertfall fornøyd med de og det er alltid kjekt når folk setter pris på selvlagde ting. 




Forrige lørdag var jeg en tur ute på fabrikken til SandnesGarn for å kikke litt der. skulle egentlig bare ha noen pinner og bytte noe garn...meeen som alltid kommer jeg ut med mer enn planlagt:) Lurte på hvorfor det var så mange folk der når det ikke var lenge før stengetid. Og jo der henger en plakat; 30% på alt garn!
Utrolig nok denne gang var det ikke garnet som fristet mest, men en tova kåpe i en flott, dyp rødfarge. De hadde størrelsen min og den passet perfekt, wuhu! Og med 70% avslag så røska jeg den til meg, før noen andre skulle få øynene på den. Fikk brukt den igår, men hadde ikke tid til å ta bilde av den på, så det ble garderobebilde med iphonen...




Fargen så litt blassere ut her og fasongen kommer heller ikke helt til sin rett, så jeg får ta et bedre bilde av den i bruk snart;)
Anbefaler å dra innom SandnesGarn fabrikken hvis en er i nærheten. De har hele garnsortimentet og alltid noe som er på tilbud. I tillegg har de ferdigstrikka plagg og godt utvalg av ulltøy fra Janus. Diverse kjøkkenutstyr har de også.


Jeg hadde også skaffet meg en ny veske for litt siden som jeg endelig fikk brukt. Passet fint sammen med kåpen. Liker alt med ugler! Denne søte her fant jeg på Accessorize.




På strikkefronten holder jeg fremdeles på med vimpelponchogenseren...Føler jeg aldri blir ferdig..Jeg angrer ikke på at jeg begynte på den, men f#$% jeg er glad når den er ferdig og kan brukes! Tror ikke jeg kommer til å strikke et så stort plagg med mønsterstrikk på p 4 noen gang igjen...okei, skal aldri si aldri. Det er første gang jeg prøver meg på mønsterstrikk og jeg kjenner det er ikke helt min greie.

Kanskje på et mindre plagg i fremtiden, ellers overlater jeg sånt til min mor som elsker sånne typiske norske "fjellgensre" som jeg kaller de. Uansett strev så er det kjekt å prøve noe nytt og forhåpentligvis blir den fin på også. Prøver å fokusere på sluttresultatet så den ikke blir lagt bort til neste år...Ellers holder jeg på med litt småstrikk utenom når jeg trenger en pause fra mønsteret.

Siden sist har jeg fått flere koselige kommentarer og min første følger! Utrolig gøy med tilbakemelding og håper det blir flere følgere etterhvert.
Jeg leker meg litt med utseende til bloggen og utforming av bloggen , det er jo så mye en kan gjøre. Jeg er litt nerdete sånn sett. Liker å putle litt på pcen, unnskyld, macen! Har fått en ny MacbookAir av mannen min for litt siden og å kalle den for pc er visst som å banne i kirka, hihi!


Ha en finfin helg videre!




1 kommentar:

  1. Gratulerer hjerteligst med nytt tantebarn! Hun er nydelig! :-)

    Så flott kåpe du fant på salg- artig når det "klaffer" slik med skikkelig avslag i prisen!

    Gleder meg til å se ponchoen du holder på med!
    Ha ei fin uke! :-)

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...