onsdag 27. mars 2013

Favorittlue...til meg selv!

Ja enda en lue har jeg strikka! Men denne gang til meg selv. Fikk testa den ut forrige helg og jeg må virkelig bruke lue mer for denne ble pusemyk :D I fjor vinter hadde jeg dilla på å strikke jeg sokker på quick knit..Hele 14 par strikka jeg :O Nå er det luedille BIGTIME

Strikket i min nye favoritt; Shilasdair. Hos 123knit.com er det litt begrenset med farger å velge i, men sjekka ut siden til Loop i London og der har de flere farger og det fins i både 4ply og DK. Det blir nok en tur innom der neste gang jeg er i London. Som forhåpentligvis ikke er altfor lenge til. Forleska meg i London i første sekund og det har vært "mitt andre hjem" i 9 år nå




Garn: Shilasdair i fargen Summer Loch
Pinner: 3,5
Vekt: 34g

La opp 100 m på p 3,5 og økte til 110 m etter 5cm så den skulle bli litt løs. Strikka til den var 20 cm lang. Satte 5 markører jevnt, og felte ved disse på annenhver runde. Fikk en omgang i vaskemaskinen på expressprogram(30min) på 30 grader og 1200 i sentrifugering. 

Perfekt!




Ha en fin påske!




1 kommentar:

  1. Kjempeflott lue i en herlig farge! De er så fine de der. Skulle ønske jeg hadde langt hår også, hihi!

    Flott vårlue - og mye flott strikk du tryller frem.

    Har en stor katt som blir 12 år i juni også. Kjenner igjen den liggestillingen ;)

    Nyt dagen!
    Eli Kristin

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...