mandag 1. september 2014

September og oktobersokker

Disse hverdagssokkene strikket jeg på rappen etter hverandre og fikk brukt opp hele nøstene! Sånn sett er det veldig greit å strikke tå-opp, jeg bare strikker skaftet så langt jeg ønsker. Jeg hadde 4 nøster liggende av denne fine gråfargen og garnet er perfekt til sånne mellomtykke sokker. Garnet kjøpte jeg hos Viking sitt utsalg i Oltedal tidligere i år. 


Jeg liker ikke stram kant øverst på sokkene så her gjorde jeg det enkelt med en rullekant som ikke ruller så mye;) Den strikket jeg slik:
1 omg vrang, 3 omg rett, fell av vrangt.


Oppskrift: egen tå-opp
Garn: Viking alpaca sport
Pinner: 4
Forbruk: 2 nøster til ett par


Ha en flott mandag!

8 kommentarer:

  1. Så smart å strikke tå-opp så hele nøstet blir brukt opp! Sokker får man aldri nok av :)

    SvarSlett
  2. Deilig med hjemmestrikkede sokker nå som dagene blir kjøligere:-) Ha en fin kveld! Klem Marianne

    SvarSlett
  3. Så greie sokker å strikke.
    Jeg har aldri strikket tåopp, men detver nok fordi at når jeg skal strikke sokker, skal det gå kjapt og ikke noe ekstra greier, ellers gidder jeg ikke.
    Jeg har masse sokkegarn liggende, så det er egentlig å bare sette igang igjen.
    MEN nå har jeg en liten pålagt strikkepause pga vonde skuldre. Derfor blir det bok- lesning istedet, som er like koselig.
    Ha en fin uke, Anne .
    Klem

    SvarSlett
  4. Hei igjen Anne
    Tenkte jeg kunne svare deg på spørsmålene dine her, jeg.
    Lommene til Selmajakka strikker jeg med samme garnblandingen og pinner som jakka.
    Legger opp ca 23 masker. Strikker 1 rett - 1 vrang i ca 5 cm. Så strikker jeg glattstrikk resten, ca 14-15 cm lang. Jeg runder ikke av eller noenting.
    Så syr jeg de bare på, på skrå, slik at hendene hviler greit i de.
    Det skal bare være enkelt, ikke noe fixfaxerier........

    SvarSlett
  5. Sokkene ser herlige ut! Du er flink som fikser egne oppskrifter. :) Her har garn og pinner fått hvile hele sommeren... :-/ Kanskje jeg finner et smart "begynner-prosjekt" nå i høst?
    Ha en kreativ dag! :)

    SvarSlett
  6. Ja, nå er det tid for å strikke sokker. Så fine dine sokker er -og sikkert lurt å strikke tå opp, det har jeg aldri prøvd. Ha en fortsatt fin kveld! :-)

    SvarSlett
  7. Du er virkelig en racer på sokkestrikking! Flinka! :) Disse så veldig deilige ut!
    Kos deg med strikkingen i kveld! Og vet du, jeg har også sokker på pinnene akkurat nå;)
    God helg! Klem

    SvarSlett
  8. Skikkelig gode kosesokker! Jeg har faktisk tatt rem ullsokkene allerede - det begynner å bli høst!

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...