tirsdag 21. januar 2014

Viking Fabrikkutsalg

Hjertelig takk for all medlidenhet fra dere etter mitt knall og fall! 
Noen av blåmerkene er i retur nå så det er et lite lys i tunnelen. Derimot så var jeg nok litt stor i kjeften når jeg sa jeg hadde funnet en grei nok sittestilling. Så enkelt skulle det visst ikke være…Men jeg har klart å strikke litt, har bare tomlene igjen på flettevottene og jeg har strikka noen runder på den svarte Faerytalegenseren. 
Jeg klarte til og med å kave meg til Pilatestrening i går! Det gikk overraskende bra og gjorde veldig godt for kroppen som hadde stivna etter mange rare sitte -og liggestillinger. 

På lørdag hadde jeg bestemt meg for at jeg SKULLE orke å sitte i bilen til Oltedal. Planen var å besøke Gjestal og Viking sine fabrikkutsalg, men det ble bare Viking på meg. Jeg var heldig, de hadde 30% på alt garn!!

Meningen var jo å ta bilde fra utsiden, siden det er Norges lengste laftede hus,  men det blåste så fælt(liten storm) og var bitende kaldt så jeg skynda meg heller inn i varmen.




Vel inne i det koselige Lafthuset. Her var det mye ferdigstrikka plagg, lammefeller og reinfell, pinner fra Addi og gode ullsåler til skoene





Koselige sitteplasser i krokene




 Og koselig kro som har typisk norsk søndagsmiddag

Se de fine pleddene..sikle sikle


Dette ble med meg hjem


Jeg var så snill å ringte hu mor og spurte om hun også skulle ha noe, det sa hun ikke nei til. Jeg kapra noen alpca sport nøster i lysegrått, sportsgarn i blått og noen par ferdigstrikka sokker med frotté på innsiden! Ganske fornøyd med fangsten må jeg si, de sokkene har jeg brukt hver dag :)

Så hvis du skulle bo eller være i området så er det en fin kjøretur opp dit og begge utsalgene ligger rimelig nær hverandre. 

Mer info med åpningstider/beliggenhet for Viking her og Gjestal her. Tror begge skal ha kro med søndagsmiddag. Gjestal arrangerer også strikkekafé hver torsdag. Den ble tidligere holdt i butikklokalene på Vågen Amfi i Sandnes, men grunnet stort oppmøte og liten plass måtte de flytte det hit.

Kjører du et stykke videre kommer du til Byrkjedalstunet som har hotell, restaurant og lysstøperi. Alle lysene er norskproduserte og håndlaga. Det er til og med en plass til barna der de kan farge sine egne lys. Mer informasjon finner du her

Jeg har foreløpig bare vært hos Viking garn men har planer om å besøke de to andre også. 
I tillegg kom min oldemor fra Gilje/Frafjord  som ligger nær Oltedal og Byrkjedal så til våren/sommeren tenker jeg å ta en liten slektsforskning-garn-tur opp dit. Vet at flere i hennes familie er gravlagt der, men skulle gjerne også visst hvor gården lå. Både spennende og interessant med slektsforskning!



1 kommentar:

  1. Så uheldig du var som ramlet så stygt! Håper du snart blir "hel" igjen! ;) Sånt kan være vondt lenge..
    Men du og du, så heldig du var som var på garnsalg! Kan tenke meg at det var som et garn-paradis, hi hi. ;)) Gøy å se bilder derfra. Kanskje jeg "stikker innom" der på en ferietur en gang?!
    Fortsatt god bedring! Ha en fin kveld! :)

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...