fredag 31. oktober 2014

Strikkeplaner

De der strikkeplanene går jo ofte ikke heeelt som planlagt.. Du kjenner vel til det? Man starter ivrig med en masse positivisme og prøver å motivere seg selv underveis når en begynner å lure på hvordan det hele skal gå. Så blir det lagt bort. Lenge. Til en dag man innser at det er ikke annet å gjøre enn å rekke opp. Og hvorfor skjer det alltid med de prosjektene jeg viser underveis her på bloggen og roser sånn opp i skyene at DENNE HER skal bli så kul altså!?? Så nå er jeg litt forsiktig med å vise frem halvferdige prosjekter, sånn for å ikke jinxe meg selv mer..

Jeg kom jo et stykke på den, og oppskriften er veldig bra, men garnvalget mitt ble helt feil til dette prosjektet så fasongen så litt eh.. rar ut..
Jeg valgte å strikke den tynnere varianten, men tenker nå at jeg heller vil prøve meg igjen på den tjukke. 

 Viser kanskje ikke så godt på bildet, men tro meg.. Ballongfasong?? Nei takk!






Et annet prosjekt som muligens går i vasken er egentlig ganske fin. Og garnet passer bra. Det er bare det med meg og strukturstrikk går ikke så bra sammen. Får så lett vondt i håndledd og armer når det blir for mye vrangstrikk.. 


Such a winter's day av Heidi Kirrmaier


Et annet prosjekt jeg rakk opp her om dagen er en genser i Faerytale. Den begynte jeg på i vinter og kom til deling av bol/ermer så orket jeg ikke mer. Å strikke med én enkel tråd filtrete, hårete Faerytale på pinne 4,5 går ikke på skinner. Ei er det morsomt i lengden. Heller irritasjon og litt banning ...hehe. 

Meeen, jeg har funnet den perfekte følgesvennen til den glitrende sorte Faerytale'en, nemlig én tråd Cascade 220 fingering i melert sort. Og DET blir bra! 
Bare jeg ikke jinxer meg igjen nå :-O


Ønsker alle en fabelaktig Halloweenkveld, med eller uten tricks ;)



8 kommentarer:

  1. Fryktelig irriterende å måtte rekke opp igjen, men det er bedre enn å aldri bli fornøyd og ikke bruke plagget. Så er det litt godt å se at det er flere enn meg som bommer innimellom ;)

    God helg!

    SvarSlett
  2. Uff, ja - det blir endel opprekking :-/ Syns du skal gi den hvite en sjanse til, den er så fin! Et par omganger om dagen og vips, så er den ferdig ;-)

    SvarSlett
  3. Ja sånn kan det gå!

    God helg!

    SvarSlett
  4. Kjedelig når prosjektene ikke går som man vil... Den hvite ser ut til å ha nydelig struktur, men det er ikke verdt å påføre seg smerter for det... Håper du finner ut av veien videre, kanskje blir det nye prosjekter?
    Ønsker deg en fin strikkehelg:)

    SvarSlett
  5. Det er ikke alltid det går som planlagt. Jeg holder på med en genser til meg selv og er så usikker på om den blir lang nok, brei nok osv så jeg nesten mister strikkegleden.. Synes forresten den hvite du har begynt på ser veldig fin ut!

    SvarSlett
  6. Kjedelig å måtte rekke opp...men godt du går i gang med nye prosjekter med friskt mot! Slik skal det være! :-)

    SvarSlett
  7. Kjenner meg igjen, ja! Man legger ivei så ivrig at, men plutselig når man et dødpunkt og luften siger ut av hele prosjektet. Har nok noen slike små synder på lur, men syns det er vanskelig å ta livet helt ut av prosjektene likevel - selv om det liksom ikke blir noe mer. Har minst fire slike ting liggende... så nei, du er ikke alene om dette fenomenet, hehe. Men den hvite - er du sikker på at du gir den opp, den blir jo bare så lekker!

    Ønsker deg en flott ny uke!
    Klem

    SvarSlett
  8. Du er ikke alene, for jeg er og med i den gjengen der!!!
    Stripejakke jeg sitter å strikker frem og tilbake på, er sååååå kjedelig!!!! Og jeg har lyst til å begynne på noe nytt hver dag.
    Jeg er jo glad i Faerytale, og for etpar år siden strikket jeg en egendesignet jakke i det på pinne 4. Den er jeg veldig glad i, og har brukt veldig mye. Og sjalene jeg har strikket i Faerytale elsker jeg!
    Akurat nå har jeg på meg Acnegenseren min. Den ser ikke pen ut lenger, men du, så god den er å ha på. Har garn til en til ( gave) som skal strikkes på en mindre pinnetykkelse.
    Og den fine genseren i det neste innlegget, er såååå fin. Du kan vel bruke den nå også???
    Hvordan går det med pakkingen?
    Klem

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...