tirsdag 23. desember 2014

God Jul

Desember har sust avgårde og nå er det endelig jul! Treet ble pyntet tidlig i år for å slippe for mye arbeid de siste dagene før julaften. Uvant, men veldig koselig med tent tre i en ekstra uke. jeg er sånn som helst vil ha treet stående noen uker etter jul jeg, hehe. 
Her om dagen fikk jeg laget ferdig stuffingen vi har til 1. Juledag. Da er det amerikansk julemiddag på menyen med kalkun, stuffing, søtpoteter, potetmos og tranebærgele. Stuffingen er den som kan fryses og da er det jo greit å få det gjort. Ganske enkelt, man baker først maisbrød og så steker jeg løk og selleri med krydder, blander i litt fond og så smuldret maisbrød. Som liten hadde vi alltid ørret på 1. Juledag... Det va IKKE populært! Jeg er veldig glad for å ha giftet meg med en halvamerikaner for ellers hadde jeg nok aldri fått smakt denne fantastiske julemiddagen. 
Nå har jeg nettopp laget ferdig en liten delfiakake, og rundstykker til julelunsjen er også klare. Det siste som gjenstår er en kveldstrening på senteret før det er fenalalårkveld! I år bestilte jeg fenalår fra en økologisk gård i nærheten, aldri har jeg smakt slikt et mørt og godt kjøtt (ja jeg måtte jo 
prøvesmake...hihi)




Og man skal ikke glemme å dele på goder, det er ikke alle som gleder seg til jul. I år har vi gitt middager gjennom Kirkens bymisjon. Dette er et flott engasjement for folk i gate- og rusmiljøet og det er så enkelt å bidra. 
Om du vil gi to middager så kan du sende en sms med teksten GLEDE til 2490 (80kr). 

En har også mulighet til å gi én middag i måneden(40kr) i 2015 ved å sende sms MIDDAG til 2490
Du kan lese mer om dette her http://bymisjon.no/ 



Så vil jeg ønske alle lesere en riktig god jul! 
Nyt fridager og godt selskap, skap minner for fremtiden og ta en pust i bakken! 
Det viktigste er at man koser seg sammen:))

5 kommentarer:

  1. Kjære Anne
    Jammen har du kommet godt igang, og er nå strax ferdig med julemat og pynting av tre. Så fint det er!
    Jeg har nettopp kommet hjem fra jobb, phu, og skal ha meg en pølse med brød, for mat orker jeg ikke styre med nå ( Mannen er på jobb, ellers hadde nok han tatt seg av serveringen......) men all maten din høres så god ut. Jeg har bodd i USA og vet at maten der er kjempegod!!!
    Nå skal det strikkes på den siste julegaven, som nok blir pakket inn med pinner på, for jeg tror nok ikke jeg rekker å bli ferdig......men det blir jul fordet :)
    Ønsker deg en riktig God Jul.
    Juleklem fra meg.

    SvarSlett
  2. Så fint du har fått det! God jul!

    SvarSlett
  3. Det er godt å være i rute, og det høres det ut som om du er :)
    Ønsker deg en deilig jul, kos deg masse :) Klem

    SvarSlett
  4. Så fint å lese om julen din!:) Ønsker deg en riktig god jul! Juleklem fra meg♡

    SvarSlett
  5. Ha et riktig Godt, Kreativt, Nyttår! Tusen takk for alle hyggelige kommentarer i året som har gått!

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...