onsdag 19. august 2015

Line Langmogenser

De fleste har vel fått med seg denne genseren som "alle" strikker på? Er sjeldent jeg hiver meg på slike diller, men denne gang klarte jeg ikke å la være. Hadde jo en idé om hvordan jeg kunne lage den mer min, hehe.

Oppskriften som Line Langmo har er en kopi av en kjøpegenser fra merket Free People. Det finnes også flere andre oppskrifter på denne, det er bare å søke på nett. Og mange flotte versjoner på fb-gruppa Dorthestrikk! Må jo innrømme det var her jeg ble frista til å strikke min egen. Går generelt mye tid til facebook og instagram om dagen, så bloggen har visst fått lide stakkars..

Jeg har strikket min med raglan(selvfølgelig) og top-down(som alltid). Ville ikke ha den så glissen og syns pinne 9 er vel tjukt å strikke med så min er litt tettere. Men allikevel lett, myk og fluffy!
Jeg har brukt 3 forskjellige sjø/turkisfarger i Pickles silkmohair, av og til blandet jeg 2 av de med 1 tråd Drops silkealpakka og de helt hvite stripene er Soft Alpakka fra Sandesgarn(utgått).

Den er strikket på retten og vrenges til slutt. Jeg har og laget lengre ermer og bolen lenger og litt smalere enn oppskriften. Ble helt perfekt syns jeg! Og den ble mye brukt på kvelden når jeg var på byferie i London i juli.






Oppskrift: egen
Garn: Pickles silkmohair, Drops alpakkasilke, Sandnesgarn Soft alpakka
Pinner: 7, 5,5 og 4,5 på vrangborder
Forbruk: 150g silkmohair, 50g alpakkasilke og 100g soft alpaca
Str:Ca M
Prosjektside på ravelry 


Ellers har jeg hatt en fin sommer med masse kjekk jobbing i hagen, en langhelg til London og nå nettopp kom jeg hjem fra en uke i Tyrkia. Nå er det skikkelig sommer her og ettermiddagen skal nytes på terrassen og så en tur i skogen senere!
Takk til alle som titter innom:))



6 kommentarer:

  1. Den ble veldig stilig! Og MYE finere enn originalen, synes jeg ... Men jeg vokste opp på 80-tallet, så er litt preget av det - fikk min dose første gangen ;-)

    Ha en fin sommerettermiddag!

    SvarSlett
  2. Wow! Den ble knallfin! Den fineste varianten jeg har sett!!:) Du er flink ass;)
    Kos deg videre med sommeren nå som den endelig er her:) Vi blogges;)

    SvarSlett
  3. Heisann
    Velkommen tilbake i bloggen, og velkommen hjem fra den ene og den andre ferien ;)
    Det er den fineste Langmo-genseren jeg har sett hittils. Veeeel......egentlig har jeg sett originalen hennes på nett, pluss en annen strikket i Faerytale, her på nettet. Det har hjulpet meg til å selge garn til denne genseren ( som ikke er heeeelt min stil...) Men jeg må jo hjelpe kundene til riktige valg, og har gitt dem noen tips underveis. Mange har ikke ant at den skal vrenges heller. ( godt jeg vet )
    Det var skjønne farger på din, og veldig fint når du laget den så smal.
    Og denne sommeren har jo vært en gensersommer, så vi strikkere har jammen fått brukt endel av det vi har i skapet og på pinnene. Nå planlegger jeg vinterens jakker og gensere, og som alle strikkere, er lista ganske lang ;)
    Håper å se mer til deg i bloggen fremover.
    Klem

    SvarSlett
  4. Den ble veldig fin med raglandsfelling! Fine farger.

    SvarSlett
  5. Veldig fin, likte den bedre enn originalen!

    SvarSlett
  6. Nydelig genser og skjønne farger. Liker denne varianten klart best! :))

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...