mandag 3. juni 2013

Tur i Njåskogen

Søndag hadde vi med familiehunden på tur Njåskogen. Det er et flott naturområde ved Frøylandsvannet på Kverneland/Klepp litt sør for Stavanger.

Vofsen heter Charlie og er 8 år. Vi har vært med ham fra starten av for det var min svigermor sin hund. Når hun gikk bort for noen år siden så tok svogeren min seg av ham. Vi skulle gjerne hatt ham vi, men Pus er ikke så glad i ham, hehe! Men svogeren min ble allergisk så nå er det venner av oss som har ham. De bor i samme by og vi kan ha ham når vi vil så det fungerer veldig bra. Godt han er så omgjengelig og tilpasningsdyktig, man vet jo aldri hvordan det går med omplassering av dyr.

På turen pleier vi å gå litt på stien og litt i skogen, pluss to badestopp er obligatorisk for en vannhund. Han blir så gira når vi nærmer oss vann, da er det full fyring nedover og vi henger etter som slips!





                                                   Tygge pinne er også kjekt




                                                         "Snop please!!"



                                  "Eg va sååå flink å gå lange tur, drog nesten ikkje i båndet! 
                              Då syns eg vel eg ska få litt tørka kyllinglever og hjerte i premie!"




                                   Min hjertevenn og jeg ønsker dere alle en fin kveld videre!


2 kommentarer:

  1. Så flott at dere fortsatt kan ha kontakt og så flott en hund. Ikke alltid så lett å omplassere en hund, men det virker som dere har funnet en perfekt løsning.
    Det ser iallfall ut som hunden koser seg skikkelig på tur, herlig med slike hunder som vil bade.

    SvarSlett
  2. Nydelig golden retriever! Vi hadde en slik hund, Bamse. Han ble 12 år. Han døde for halvannet år siden, jeg savner han veldig! Så fint at dere har en hund "på deling", kjekk turkompis! :-)

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...