mandag 27. mai 2013

Hagearbeid

Det har vært lite strikking og blogging i det siste. Sånn kan det gå år det er så bra vær! I pinsen fikke jeg planta en del stauder så nå begynner det virkelig å ta form her.

Vi flytta inn i dette huset våren 2011. Da var det bare noen rosmarinbusker, et par peoner og mer enn nok av klatreplanten Humle. I tillegg var det to terrasser, den ene rimelig råtten så den ble røska bort. Vi har gjort endel hvert år nå og forhåpentligvis blir vi ferdg med planen i løpet av denne sommeren. 

Jeg liker å blande forskjellig planter og trær med tanke på farger og former. Alt trenger ikke ha blomster, det er veldig dekorativt med ulike blader! 

Krukker gjør seg også bra og de fyller godt ut på terasse/ balkong og ved inngangsparti. Det er ikke alltid så mye som skal til. I tillegg får man nytt gode dufter! 


I det ytterste bedet med trær har jeg

Vrihassel
Staude Løytnantshjert
Sørbøk
Bambus
Syleosp
Prydgress
Rødt lønnetre
(Høstaralia, pyramide einer og kaprifol kme ikke med på bildet)

Staudene jeg planta i pinsen er i bedet nedforbi

Moskuskattost
Akeleie
Anemone
Valmuesøster
Peon
Akeleiefrøstjerne
Løytnantshjerte
Ryllik
Geranium
Lavendel
(Syrinhortensia busk, purpursolhatt og arendsspir kom ikke med i bildet)




Så nå er det bare å vente på at det skal vokse seg til og blomstre! Blir spennende og se hvordan de forskjellige sorten blir sammen.

I trillekassen har jeg plantet

Peppermyntebusk
Sommerblomst Million Bells i lilla og oransje
Gule margeritter
Rød tusenfryd
Lavendel(denne skal i bed senere)

I kurvkrukken er det oransje Million Bells



Og så endelig fikk jeg bambus på terrassen og et blålig prydgress! Elsker lyden når det rasler i vinden!



Må bare få vaska terrassen litt...og fiksa på utemøblene...og plante resten...Ja det er visst litt å putle med fremover, hehe!


                                                             Ha en fin uke!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...