tirsdag 10. desember 2013

Litt av kvart

Detter litt av lasset her føler jeg. Har mest gått i strikking og julegavepakking og julebaking så har blitt lite oppdatert på bloggefronten i det siste. Har flere ting liggende som ble ferdig for en stund siden, som bare venter på å bli blogget om. Bilder har jeg tatt, er liksom bare å få ræva i gir og åpne pc'en!

I julegave til mine to eldste nieser har jeg komponert en flettelue. Begge er strikket i Drops Lima, en isblå, den andre i rubinrød. Jeg ble veldig fornøyd med disse. Faste men samtidig godt tøyelige.
Har planer om å dele dette mønsteret med dere, men det får bli etter jul. Nok å henge fingrene i for å si det sånn!





Oppskrift: Min egen
Garn: Drops Lima, 55g isblå og 60g rubinrød
Pinner: 3,75 og 4,5
str: 7-11 år ca



Jeg har vært så flink til å gjøre ferdig julegaver og andre påbegynte prosjekter så dermed fikk jeg et problem..Hva skal jeg strikke nå da?? Ikke orker jeg begynne på noe nytt genserprosjekt med det første.  Jeg har en grønn favorittgenser som ble ferdig for en god stund siden, og en grå som fløy av pinnene på lørdag(bilder kommer en annen dag).

Så kom jeg på at jeg trenger noen underlag/bordskånere til det nye sofabordet vi får før jul. Varme tekanner og kopper er kanskje ikke så lurt rett på bordet siden det er bare oljet heltre.


Her er hva jeg mekket sammen av noe Peruvian!

La opp 72m på p 4,5. Brukte midlertidig opplegg og strikket ca 36 omg.
Så felte jeg av med 3 pinner.
I bunnen tok jeg maskene over på pinner og klippet bort opplegget
slik at jeg kunne felle med 3 pinner her også.
Alt for å slippe sying!

Denne tenker jeg passer fint på kjøkkenbordet
La opp 64m på p 4,5 og gjorde likt som forrige.
Nå skal de bare dampes lett.


Nå er det snart tid for en aldri så liten kveldstrening på meg. 
Gjør godt for en kald vinterskrott!


Og en ting til...






6 kommentarer:

  1. Den oppskriften må du dele! De var flotte, ble en flott avslutning på luen også. Morsom felling:)
    Deilig med raske prosjekter i jula, er så tilfredsstillende å bli ferdig med ting:)

    SvarSlett
  2. Så fine luer du har strikket! Kan tenke meg at de settes pris på i vinterkulden! ;)
    Jeg har faktisk begynt på strikkeprosjekt med Alpacka-garnet jeg vant. :) Tror det blir pulsvarmere og hals/skjerf. (Har skaffet et par ekstra nøster også.) Blir spennende! Men nå er det mye annet som tar oppmerksomheten....
    Ønsker deg en fin førjulstid! :)

    SvarSlett
  3. Nydelige luer! Og ferdig med julegavene, jeg tar av meg hatten for det!;) likte veldig godt den lille kofta for noen innlegg siden. God førjulstid!

    SvarSlett
  4. Kjempeflotte luer!! Så flink du er til å lage mønster - og så flott at du vil dele det!! :-)

    SvarSlett
  5. Godt å høre at det ikke bare er jeg som har vært opptatt med juleforberedelser :) Så utrolig mye fint du lager. Lille-Koften nedenfor her var nydelig. De luene du har strikket med flettemønster var utrolig fine. Så flotte de ble i avslutningen oppe. (på toppen). Håper at du legger ut oppskrift etter jul.
    Ønsker deg fine adventsdager!

    SvarSlett
  6. Du er imponerende produktiv! Så masse fint du har strikket!

    Julegavene er kjøpt inn, jeg må bare få sendt dem, så vips er jeg ferdig!

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...