torsdag 24. oktober 2013

Julegaver

Jeg er kommet litt på vei i julegavestrikkingen. Jeg strikker til 6 tantebarn, svoger og svigerinne, bror og  svigerinne, tilsammen 10 stk! Så langt har jeg strikket lue til 4 av de og har planene klare for de neste. 

Til broren min valgte jeg en fin strukturstrikket lue som jeg fant oppskrift til på Ravelry. Mange hadde skrevet om hvor stor den ble så jeg valgte å skippe økningene i den. Ser i ettertid at jeg kunne strikket hele greia på p 4 også eller en str mindre, for den ble ganske stor. Håper den allikevel passer, hvis ikke så får jeg bare strikke en ny. 

For å få en liten piff til den valgte jeg å strikke de første omgangene i vrangborden med en eplegrønn farge. 







Oppskruft: Dustland Hat
Garn: Abuelita babymerino(dobbel)  og Abuelita tjukk merino
Farger: Eple (16 gram) og Bjørnen sover
Pinner: 4 og 4,5
Str: Large


Den andre luen er til min 6 år gamle niese som liker søte ting, spesielt hjerter. Sliter ennå litt med mønsterstrikking...enten blir det for løse masker eller for stramme..Er ikke heeelt fornøyd med denne men jaja, det får gå. Mottakeren er nok bare glad hun får hjerter. Hun ønsket seg også dusk så den skal komme på snart!




Oppskrift: min egen
Garn: Drop Nepal
Farger: Lillamelert (25 g) og Mellomrosa
Pinner: 4 og 5
Str: 6-7 år?


Velkommen også til nye følgere! 
Kjekt at så mange vil være med på give away. Jeg har en liten trøstepremie også(på norsk) så hvis flere vil slenge seg på så er det noen dager igjen enda!




5 kommentarer:

  1. Åh! Jeg likte godt den herrelua! Tøft med en fargerik kant:) Kos deg videre med luestrikkingen!

    SvarSlett
  2. Flotte luer. Den første likte jeg godt. Fine farger.
    Klem

    SvarSlett
  3. Fint med en kant i kontrastfarge når man strikker luer, blir liksom prikken over i'en:)

    SvarSlett
  4. Fine luer du har strikka! Likte veldig godt den herrelua - stilig med den grønne kanten! :-)
    Oj, ser du har give-away, det må jeg slenge meg med på! ;-)

    SvarSlett
  5. Flink, asså! Jeg tror det bare blir egostrikk i huset i år ;-) Om ikke lysten tar meg sånn ca rett før jul! Finfin helg til deg!

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...