lørdag 5. oktober 2013

Luedilla

Ja jeg er gal etter å strikke luer! Noen strikker sokker i fleng, mens jeg får aldri nok av å strikke luer. Skulle gjerne strikket noen raggsokker, for jeg har flere som mangler hel...men, men det får vente! Fordelen er at jeg bare trenger å strikke én og en blir fort ferdig så en kan starte på en ny med andre idéer. 

Resten av tanteungene mine har også fått pannebånd og lue, de var veldig forrnøyd de og! Jeg har også laget en liste over hvilke farger de liker så jeg kan sette i gang med julepresanger(les; juleluer..):)



Oppskrift: Min egen til 8 åring
Garn: Peruvian Highlandwool
Pinner: 4 og 4,5





Oppskrift: Min egen til 4-6 åring, lit baggy bak
Garn: Peruvian Highlandwool til vrangbord og Abuelita tjukk merino multi i fargen bølgeskum
Pinner: 4 og 4,5


Mottakeren er litt sjenert, men det gikk greit så lenge lua var dekket øynene og jeg knipset fort som fy!



Jeg har flere lueprosjekter å vise frem, men skal prøve å komme med litt annet innimellom så det ikke går helt på repeaten!


God helg til de som stikker innom!

9 kommentarer:

  1. Herlige luer på herlige modeller.
    Klem

    SvarSlett
  2. Går litt i luer her også for tiden:) kjekt at det går fort og at det holder å strikke en per pers!

    SvarSlett
    Svar
    1. Alltid kjekt med luer;) Tror jeg var litt sløv da jeg skrev innlegget...mente at fordelen med luer i forhold til sokker er at jeg slipper å strikke to av samme for å få et par;) Ungene sier aldri nei til nye luer så de får nok flere etterhvert;)

      Slett
  3. Det pannebåndet du har laget er så fint! Blir veldig glad hvis du legger ut oppskrift;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Jeg har notatene liggende så jeg deler gjerne!

      Slett
  4. Lur garnkombinasjon på den lua - for Abuelitaen er ikke så lett å få pen i vrangborder syns jeg, mens Peruviaen er mye fastere i fisken. Herldige tantebarn du har!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det var ikke planlagt å være så lur, hehe;) det bare passet sånn med farger. Men du har helt rett, abuelitaen er litt slappere siden den er så løst spunnet :)

      Slett
  5. For en samling du har! Jeg har også en del planlagte luer som skal strike i høst.

    Pannebånd har jeg ikke strikket eda, men det er jo også veldig fine plagg fo de av oss som vil være varm på ørene uten å få luesveis!

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...