torsdag 28. november 2013

Burgunder

Har fått litt dilla på burgunder i høst og da måtte jeg strikke favorittgenseren i det. 
Tok litt tid å finne den perfekte kombinasjonen, kjøping og bytting av garn ble gjort flere ganger. Til slutt bestemte jeg meg for å blande Pickles sin tynne alpakka i fargen Eføy med DSA Faerytale sin burgunder. Det ble akkurat slik jeg ønsket det! 

Genseren har jeg strikket i blått tidligere og den ble en favoritt fra første bruk. Denne i burgunder strikket jeg ikke like vid og ikke så lang som den forrige, i tillegg smalere ermer. Den har vært ferdig en stund og mens jeg strikket den, planla jeg neste også.


Den er strikket fra toppen og ned så prøving underveis er enkelt. 







Oppskrift: Il grande favorito
Garn: DSA Faerytale og Pickle pure thin alpaca
Pinner. 5,5 og 6
Str:38


Fargen ble som jeg ønsket,
en skarpere tynn alpakka blandet med
en dypere Faerytale som også hadde blåtoner i seg.
Prosjektside på ravelry


Neste favorittgenser vil jeg ha i grønn, og jeg har også en lys grå i tankene hehe!




6 kommentarer:

  1. Så flott genser du har laget deg! Burgunder er ikke helt min farge - men du kler den godt! Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  2. Kjempefin, både farge og genser!

    SvarSlett
  3. Nydelig farge, og genser i seg selv :)

    SvarSlett
  4. Å, så fin!!! Elsker fargen! Her har du virkelig fått til en flott fargemix!

    SvarSlett
  5. Flott genser og nyyyydelig farge!!
    God helg til deg! :-)

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...