onsdag 20. november 2013

Mønstergal

Jeg kjenner meg riktig så bitt av mønsterbasillen for tiden, og etter å ha kjøpt boka til Eline Oftedal i høst fristet det å prøve ut et tradisjonelt norsk mønster. Her fins det mange småprosjekter for de som er litt uerfarne på dette området, men det er også oppskrifter på litt større prosjekter for de mer erfarne. Boka er enkelt skrevet med gode instruksjoner og forklaringer. 





Du kan bla i boka her



Mitt valg falt på grytelapp/underlag i Vossmønsteret. Det er enkelt å huske og såpass lite prosjekt at det er fint som øving. Jeg valgte å bruke bare to av rutene og ikke tre, som det blir vist i boka. Da var det lettere å følge med i mønsteret og jeg trengte ikke telle og se på mønsteret hele tiden. Syns det går bedre for hver gang jeg prøver meg på mønsterstrikk og oppdaget nå hva jeg har gjort feil tidligere. Det gir både motivasjon og mersmak til større prosjekter!



Oppskrift: "Marius - Setesdal - Fana - Voss" av Eline Oftedal
Garn: Filcolana Peruvian Highland wool
Forbruk: 50g Sjokolade melange og 39g Hvid
Pinner: 4,5


På julegave-strikke-fronten så er jeg nesten i mål! Har bare én lue igjen å strikke. Snart er det planlegging av mat og baking til jul og ikke minst; pynting!





PS. Jeg ser det er flere som har kommentert på tidligere give away innlegget mitt. For de som ikke har fått det med seg så var trekningen 27. oktober..Men en ny sjanse kommer etterhvert!





8 kommentarer:

  1. Kjempe fint:) Mønsteret er kjempe jevnt og fint, du har vært veldig flink:)
    Skummelt å bla i bøker, ender fort med kjøp:) Dataen er full av oppskrifter, og har skrevet ut alle og lagt i permer. Er en slags hobby det også:P

    SvarSlett
  2. Øvelse gjør mester i mønsterstrikking! Fint med grytekluter i norsk mønster :)

    SvarSlett
  3. Kjempelekker! Øvelse gjør mester, og jeg synes da dette ser veldig bra ut!! :)

    SvarSlett
  4. Kjempefin - og den boka sikler jeg selv etter :)

    SvarSlett
  5. Den boka ser fin ut! Tenker den havner på ønskelista til jul (sammen med de andre bøkene jeg ønsker meg! :-)) Takk for titten!
    Ha en fin dag! :-)

    SvarSlett
  6. Denne boka var ny for meg, den så spennende ut! Så fin grytelapp du har strikket!

    SvarSlett
  7. Den boka har jeg kikket gjennom, og likte faktisk tingene med Voss-mønstret best, spesielt halsen :) Den har havnet på min evige strikkeliste :) Grytelappen din var kjempefin, synes jeg! Den gjorde seg godt i kjøkkenet :) Godt å snart være ferdig med julepresanger. Jeg er egentlig ferdig, men så må jeg alltid bare lage litt ekstra ;) Godt å ha god tid i det minste ;)

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...