søndag 1. juni 2014

Restelue

Etter å ha strikket en kortermet genser til niesen min satt jeg igjen med litt rester. Ivrig som jeg var etter å få brukt opp ALT, satte jeg igang med en lue som matcher genseren. Bred vrangbord og litt baggy hadde hun lyst på. Denne gjemmer jeg og gir til skolestart, så får jeg tid til å mekke sammen en til broren hennes også.


Oppskrift: egen
Garn: Rauma Mitu
Pinner: 3,5 og 4
Str: ca 8-10 år
Forbruk: totalt 68 g
Flere detaljer her

Har ennå igjen litt andre rester av Mitu som jeg prøver å hekle opp. De siste månedene har jeg hatt som mål å bare kjøpe inn garn til bestemte prosjekter, prosjekter som skal startes på NÅ og IKKE neste måned. For dere vet jo hvordan det ofte går med strikkeplanene... De blir plutselig forandret på eller så ombestemmer jeg meg ang bruk av garn/farge og da ender jeg opp med at det blir liggende.. 
I siste prosjekt som fløy av pinnene har jeg fått brukt noe Puno jeg har hatt liggende i 1 1/2 år. Jeg fikk til og med brukt opp hver eneste meter av de fargene! 
Etter en vask og fotografering kommer det bilder av herligheten :)

Nå skal jeg en tur til hagesenteret for å kjøpe inn de siste sommerblomstene, 
må jo utnytte det flotte været!


3 kommentarer:

  1. Måtte ta en sjekk på genseren også. Kjempefin! Så stilig med lue til! Kjekt å få omsatt restene til noe som matcher!

    Fortsatt god søndag fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Det er en deilig følelse når en får brukt opp ALT:) Luen ble kjempefin :)

    SvarSlett
  3. Flott lue til flott genser. Kjekke plagg som matcher! :) Jeg liker også å bruke opp garnet, så da kan det bli litt tillegg til original plan ^_^

    Så kjedelig med den genseren din. Har ikke opplevd dette før, men så har jeg ikke strikket striper på den måten.. Om det har noe å si..?!? Har samme genser på pinnene til meg selv nå i originalfarger og i Faerytale. Ble litt avskremt, men satser videre. Har strikket flere plagg i garnet og de har holdt seg. Tvi tvi!

    Flott service fra butikken din, men kjedelig at plagget ble helt forandret etter vask!

    Nyt ei fin uke, Anne :)
    Klem fra solfylte Vestlandet!

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...