tirsdag 27. mai 2014

Mai -og Junisokker

Maisokkene er til meg selv, ja det er lov å være ego når man fyller år i mai;) Eller jeg kan kalle meg for maiblomsten som farmor gjorde. Og mai kan være lunefull i temperatur så enda et par med kosesokker kommer godt med.
Kjekt å få brukt rester også!

Oppskrift: egen
Garn: DSA Faerytale i lys sgrønn (utgått farge)
og tynn alpakka i lys turkis
Pinner: 5
Str: smal 39
Forbruk: tilsammen 85 g
Flere detaljer her



For å bruke opp smårestene i den sjøgrønne fargen blandet jeg med litt lysegrått. Disse passet perfekt til mannen og han likte at det var ankelsokker. Pga mangel på garnet ble den ene med grå hæl.


De passet perfekt og har blitt brukt flittig!



Oppskrift: egen
Garn: DSA Faeytale sjøgrønn og lys gråmelert,
og tynn alpakka lys turkis og gråmelert
Pinner: 5
Str: 39-40
Forbruk: tilsammen ca 60 g
Flere detaljer her

Begge parene ble jeg ferdig med i april, glemte helt av å ta bilder før de ble tatt i bruk ;) Sokkestrikking er veldig kjekt innimellom større prosjekter og når noe ikke går helt som man håper. Jeg har begynt på et nytt større prosjekt også som egentlig er litt utenfor sesong, men fargene kallet og da måtte jeg gi etter. 


Akkurat nå kaller solen på meg!

Ha en fin uke alle sammen!



P.S Jeg er forresten kommet meg på instagram og der finner du meg som frokenfargerik


10 kommentarer:

  1. Heisann
    Først må jeg bare takke for den koselige kommentaren du skrev inne hos meg :)
    Så morro at du også strikker disse kosesokkene, og får dermed også brukt opp restegarn. Jeg har selvfølgelig stoppet litt opp med det nå, men må ta meg i nakken, og sette igang. Har tenkt å strikke til noen venninner, som virkelig trenger sokker. Og garn har jeg jo flust av, i lageret, så noe garninnkjøp blir det altså ikke.
    Morro at kjæresten din også liker disse sokkene.
    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  2. Så flotte sokker - jeg sliter med å komme igang med å strikke sokker - vet ikke helt hvorfor - men nå må jeg ta meg selv i nakken!

    Jeg har forresten lagt meg til som følger på Instagram :-)

    SvarSlett
  3. Hyggelig er sokkene - jeg tar bare strikkesokker... siden jeg strikke sokker :-))
    Jeg strikke sokker var fød barnebarn. På pinne jeg har ett par igjen. Din garn ser ut veldig fin og deilig er farger orgså. Ha en riktig fin uke fortsatt. Hilsen sender deg Viola.

    SvarSlett
  4. Lestene ser myke og gode ut! men, jeg håper du snart kan legge dem i skapet og ta fram slippersene ;-)
    Så synd med den genseren under her, som fikk vridde masker under vask...håper du har fått hjelp og et skikkelig "plaster på"!
    Så fine hagemøbler til den koselige terrassen (innlegg under her), der kan jeg tenke meg at det er godt å slappe av på fine sommerdager!
    Fortsatt god uke til deg!

    SvarSlett
  5. Flotte sokker! Jeg tyr også til sokker når strikkingen går meg imot, og det skjer ganske ofte nutildags. Sokker er takknemlige, små prosjekter - og gøy er det også!

    SvarSlett
  6. Nydelige restesokker, og jeg kan jo bare forestille meg hvor myke de er å ha på. Herlig oase i forrige innlegg også. Jeg er så sjalu på de med en ordentlig uteplass å strikke på. Vi har verken hage eller veranda, og jeg gleeeeder meg til vi en gang skal flytte og få oss hage :) God langhelg!

    SvarSlett
  7. Disse kosesokkene dine ser så gode ut! Håper jeg får igjen litt faerytale rester etter acne genseren, da blir det sånne på meg også;) Kan jeg bruke drops alpaca? Nyt de fine sommerdagene i den fine oasen din :)

    SvarSlett
  8. Det så kjempeherlig ut med alpakka-sokker. Noe mykere skal man lete lenge etter:)
    Spiller da ingen rolle om de ikke er helt like! Flotte var de uansett :)

    SvarSlett
  9. Veldig fine sokker! Jeg får aldri strikket sokker fordi jeg alltid kjeder meg etter den første er ferdig, så jeg aldri får begynt på nr. to :D Har en hel ekse med enslige sokker og votter liggende :)

    SvarSlett
  10. Så flotte sokker du har strikket:)

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...