fredag 23. mai 2014

En liten oase på gang

Litt lite blogging den siste tiden, men jeg strikker og står i med litt andre ting også. 
Med flott vær i det siste har det også blitt en del hagearbeid og jeg har til og med sittet ute i godstolen og kost meg.
Huset vi bor i flyttet vi inn i for 3 år siden og det var ikke én ting plantet i hagen som var verdt å gjemme på. Jeg husker jeg sto i timesvis å gravde og dro opp klatreplanten Humle som hadde spredd seg som fy! For de som bodde her før brukte den til å lage øl. Ikke min interesse så her er det plantet litt av hvert av trær, busker og stauder. 

I år har vi kjøpt nye flotte hagemøbler. De vi hadde før var i furu som da måtte behandles. fargen likte jeg ikke så godt og eneste mulighet er å pusse de ned og beise de i annen farge. Det gadd vi ikke så vi har nå investert i rotting. Så greit og lett materiale, i tillegg vedlikeholdsfritt!

Ørelappstoler fins også i hagemøbler. Disse er fra Hageland

 Jeg liker å skape en liten oase på terrassen så her har jeg plantet to slike potter med Elefantgress/kinagress. De ligner litt på bambusstenger med blader i toppen. Disse blir 1,75-2 m høye og lager herlig raslelyd i vinden! Man skal ikke klippe de ned før vinteren, for de er hule inni og da kan frosten ta de. Jeg klipper de ned tidlig vår og så skyter det fort opp nye skudd. 


På baksiden har vi også et bed og nylig plantet vi et lønnetre der. Dette blir enda gulere i bladene jo mer sol det får.



Dette er tatt søndag kveld. Vi hadde en flott og varm dag og det må utnyttes max. Da gravde jeg som en helt og plantet småbusker og sommerblomster mens mannen satt og koste seg med en øl! Kjekt å se andre slite og streve.... han hjalp hvertfall litt til med luking og noe graving ;)




På strikkefronten har jeg flere småting å vise frem. Må bare få ræva i gir og ta noen bilder først : P


Ønsker alle en flott helg!


6 kommentarer:

  1. Så koselig krok! Lite blogging hos meg om dagen også, driver med mange prosjekter men ingen er ferdige. Og det tar sin tid... bruker tiden ute med ungene når det er så varmt og deilig:) Vi har bygd hundegård og lekestativ de siste dagene, så strikketøyet vokser sakte. Har blant annet funnet ut at Nancy jakken på pinne 2,5 aldri kommer til å skje:P Litt realistisk får man være!:D

    Rart det med genseren din, håper du får svar på det fra noen eller forhandleren. Kjedelig å bruke så lang tid på noe så skjer noe så rart... men det kan jo se ut som om det er meningen det skal være sånn da! Snodig sak:)

    SvarSlett
  2. Så flott du har det på terrassen din!
    Hos oss trengs det også nye møbler. Mine er i furu, med avskallet beis, sikkert ganske lik dine gamle møbler, he he...... Hvert år snakker vi om å kjøpe nye. Håper det skjer i år.
    Jeg har ikke fått plantet noe ute enda. Men vi har en nyperosehekk rundt hele terrassen, og jeg har tidligere plantet litt lavendel, og har en staute i en potte, så det er ikke så veldig tomt her alikevel.
    Dessuten har vi to vegger med grønne klatreplanter, så jeg er igrunnen ganske fornøyd.
    Håper det ordner seg med Eventyrgenseren din.
    Gleder meg til å se hva du har strikket ferdig. Jeg er strax ferdig med et prosjekt jeg også :)
    Nå skal jeg på jobb!
    Ha en fin helg.

    SvarSlett
  3. En sånn krok kunne jeg gjerne tenkt meg ute også. De stolene ser skikkelig gode ut! Jeg er dessverre ikke av dem som er så interessert i planting og hagearbeid, men det blir jo så fint etterpå :) Gleder meg til å se hva du har strikket på i det siste, og håper det ordner seg med genseren din :)

    SvarSlett
  4. Åå, det så helt herlig ut!

    SvarSlett
  5. Så koselig på den overbyggede terassen din. Drømmested du har her.
    Klem

    SvarSlett
  6. Ser vidunderlig ut!! Vi håper på masse deilige sommerdager/kvelder fremover!!!
    Kos deg i oasen din :)

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...