fredag 23. mai 2014

Vridd genser

Tusen takk for svar på mitt forrige innlegg med kamillegenseren. Jeg kjøpte garnet hos min lokale butikk, Gjestal, som eier Du store alpakka så jeg skal innom de med genseren i morgen og høre hva de sier.
Så skal jeg komme med tilbakemeling til dere om hva svar jeg får!

Jeg har faktisk opplevd dette før, men det var i ensfarget genser blandet med tynn alpakka og de var bare littegranne vridd. I begge genserene hadde jeg brukt tynn alpakka fra Pickles i tillegg til Faerytale. Pickles sin alpakka er litt tynnere enn DSA sin så jeg trodde det var derfor det skjedde de gangene. Jeg merket jo og at det var luftigere og litt mer gjennomsiktig enn når jeg har brukt DSA sin alpakka.
Da jeg først oppdaget det vasket jeg de om igjen med mindre sentrifuge. Når de var våtere var det lettere å strekke på så det vises ikke i dag siden det er mørke farger.

Fargene jeg har opplevd dette før med, er Burgunder nr. 756 og Lys gråmelert nr. 732. Å strikke med syns jeg den lyse grå var den mest hårete og vrange, i tillegg nå til den Pudderosa/Fersken nr. 725.

Jeg har strikket med mange andre farger i Faerytale og det har gått helt fint så det er tydelig at det er litt forskjell alt etter hvilken farge en strikker med. Hvis jeg får nytt garn så kommer jeg nok til å strikke en ensfarget versjon av kamillegenseren. Da vil det gå litt fortere i svingene enn med denne. Det var rett og slett dønn kjedelig når det tok så lang tid og trått å strikke med den rosa. Ser andre har brukt en uke på den, mens jeg brukte 2 1/2, i tillegg hadde jeg en ukes pause. Etter 17. mai peiset jeg på for jeg ville kunne bruke den...Litt kjipt nå om jeg må strikke den på ny.

Slik ser den hvertfall ut nå..



                      Jaja, man skal ikke gråte over spilt melk, er det ikke det det heter? 
                                          Neste innlegg handler om kjekkere ting, 
               så skal jeg holde dere oppdatert med hva som skjer videre med garn og genser ;)



2 kommentarer:

  1. Æsj, så utrolig kjipt med den genseren! Merkelig at garnet oppfører seg sånn men det er jo helt tydelig at det er det rosa garnet som det er noe galt med. Du må holde oss oppdatert ja!

    SvarSlett
  2. Åh, dette opplevde jeg også med min acnegenser. Den er strikket i blå faerytale og hvit Suri. Det er suri'en som vridde seg! Min ble i tillegg kjempestor, prøvde vaske den litt, men det endte bare med et lo-kaos uten like! Så det var skikkelig kjipt. Den er ikke med i bloggen engang, så sur ble jeg ;)

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...