søndag 30. mars 2014

Binging

To binge = a period of unrestrained, immoderate self-indulgence 

Jeg liker binging. 
Når jeg tenker over det så "binger" jeg med mange forskjellige ting. 

Først og fremst liker jeg binge-watching av serier. Ingenting er som en søndag med drittvær da du kan sitte inne, med beina krøllet inn under et teppe, strikketøy i hendene og la den den ene episoden gå etter den andre. Weekend bliss!

 Binge-klesvasking. Jeg er stor tilhenger av å få gjort mye på en gang, så det som eventuelt hang over en er "plutselig" borte. Når jeg først vasker klær så setter jeg flere maskiner på etterhverandre og vips, noen timer senere er dunken tom (hvertfall én). Herlig følelse!

Jeg kan binge-rydde. Starter jeg sortering og rydding i et skap eller krok så smitter det fort over på andre steder også. For da er jeg liksom så godt i gang. Og følelsen etterpå med bedre system og at en har kvittet seg med ting en ikke trengte.

Jeg kan binge-spille. Tidligere satt jeg og mannen og spilte et pc-spill sammen. Da kunne jeg bli helt oppslukt og ikke ense andre ting. Bare nødvendige pauser ble tatt, som spise, drikke og dopauser ;)

Jeg kan binge-surfe. Er det noe jeg leter etter på nettet, ja da kan jeg sitte til jeg finner det. Som med slektsgranskning; det tar tid! Spennende å lete opp ledetråder og mang en gang har tiden fløyet og hele nabolaget har lagt seg forutenom meg.

MEN

Det kjekkeste av alt

Jeg kan binge-strikke! Alt annet (nesten) er glemt og jeg fordyper meg i flotte farger, mønstre og teknikker. Og det som er så fint er at man kan drive med binge-watching samtidig!
Det kan vel kalles for duo-binging..?

Det er søndag, fjernkontrollen ligger klar og strikketøy i fanget..tiden er inne

Happy binging!


Binger du noe?

3 kommentarer:

  1. Herlig innlegg! Mine to er strikking (så klart), og kakespising ;) I kveld blir det kos med strikketøy, tv-serier og en film, og kjæresten. Håper du også får en koselig kveld. Sokkene du la ut for to innlegg siden var kjempefine, og jeg må også bare si at du ikke er den eneste som lengter etter Tempelblomst. Den har sneket seg inn i strikkedrømmene mine også ;)

    SvarSlett
  2. Ja, slik har de fleste det, regner jeg med.
    Søndag er tv-dag her også. Ser på repriser fra uka som gikk. Og da strikkes det. Søndag er også bakedag, så da vasker jeg litt gulv når noe står til heving.
    Og i dag har jeg også tørket tøy utendørs, herliiiiig!
    Ha en koselig søndagskveld.

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...