onsdag 19. mars 2014

Poncho fra Arvingerne = nytt strikkeprosjekt?

Følger du med på den danske serien "Arvingerne" som sendes på NRK?
Da har du kanskje fått med deg ponchoen som Gro har på seg, slik som mange dansker har. Det har visst florert med spørsmål på facebook og nett om hvor man kan få tak i en slik. Ja den kan kjøpes i butikk...

Men til oss strikkegalnes glede er det nå kommet ut strikkeoppskrifter på den!




Tjukk variant (p 7) , "Arvingen" av Pia Hernø kan kjøpes på ravelry


En tynnere versjon (p 4) av Pia Hernø, "Slægtningen" er også å få på ravelry


En annen tjukk versjon  (p 6,5) kan også kjøpes hos Rasmilla, designet av Janne Højfeldt

Jeg må innrømme at jeg ble så fristet til å strikke den tynne varianten at garn ble bestilt i går! Så mye for garnkjøpestopp, hihi. Ponchoen strikkes ovenfra og ned og jeg har planer om å dele av til ermer litt før så det blir mer bevegelighet i den. Følte meg litt vel pingvin i vimpelponchogenseren til Pickles, men denne er kortere i lengden, mer som en genser. Og som top-down har jeg virkelig tro på at den er enkel å tilpasse.

"Arvingerne" sendes på NRK1 på mandager kl. 21.30 og det skal visst lages en andre sesong som skal sendes til neste år!


(Bilder er lånt fra DK tv, Ravelry og Rasmilla)

8 kommentarer:

  1. Den var skikkelig fin. Veldig kjekt at det er ermer på den. Da blir den litt mer anvendelig. Gleder meg til å se din.

    SvarSlett
  2. Litt som ponco/vimpelgenseren til pickles bare uten mønster..? Eller er den mer pingvinformet? Morsomt og deilig å ha på seg! Synes det blir litt for rotete når jeg bærer vesker, barn, løfter barn og sånn. Men når vi har "voksendate" og alene tid er poncho yppelig:D
    Minner også om en fra garnstudio!

    SvarSlett
  3. Blir spennende å se poncho`n din;)
    Likte genseren i innlegget under veldig godt! Skjønner at du er fornøyd med den ja!

    SvarSlett
  4. Jeg har også sett på den fine ponchoen! Blir spennende å se din variant:-)

    SvarSlett
  5. Jeg har sett Arvingene (ligger et par episoder bak), men har faktisk ikke sett denne ponchoen. Tror ikke den hadde passet min figur, men den var veldig kul! Lykke til med strikkinga :)

    SvarSlett
  6. Fin poncho! Gleder meg til å se din:)

    SvarSlett
  7. Det ser ut som en ordentlig koseponcho. Den tynne varianten er ekstra fin!

    SvarSlett
  8. Hei, jeg har kjøpt oppskriften til Arvingen, men jeg skjønner ikke bæret av den. Har du mulighet til å hjelpe meg ? Med hilsen Gro Josefine

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...