fredag 7. mars 2014

Happiness in a box

Jeg prøvde for første gang Cascade Yarns sin alpakka i denne stripegenseren og ble helt forelsket! Jeg bestilte mer garn ganske kjapt og det kom for et par uker siden. Jeg er i gang med en ny stripegenser der jeg bruker litt rester fra den andre også. Samme basisoppskrift som sist, men denne gangen er planen litt tettere i halsen og noen andre forandringer også. 

Garnet bestilte jeg fra jimmybeanswool.com og fikk det sendt til venner i Houston som sendte det videre til meg. De sender internasjonalt, men da kunne jeg fylle pakken med mer garn og litt kosmetikk også ;)







Til stripegenseren kjøpte jeg lys grå og mørk brun i Eco Alpaca. Samme tykkelse som Pure Alpaca, men denne er ikke farget (bare alpakkaens naturlige farger). 

Slengte med en bestilling på Lana D'Oro (alpakka/ull) i lys grå og petrol som jeg har en annen plan til. 


En liten sneak peak på genseren



Ellers er det litt småstrkikk innimellom genserstrikking. Fikk endelig tatt bilder av Hengillvottene i fint vær her om dagen, men nå så jeg at fargene ble heilt feil og lyset altfor skarpt…Må ta nye bilder og håper regnværet gir seg snart. For å ikke snakke om vind, igjen! 

MEN

når jeg var ute i hagen så jeg at den hvite Løytnanthjerten har begynt å komme opp og bladene på krokusen også. 
Vår i sikte!!





 Ha en strålende helg!


7 kommentarer:

  1. Alltid morsomt med pakker i posten! :D
    Garn er til å bli gal av, er så mye morsomt og uprøvd der ute. Dårlig samvittighet over det garnet som allerede ligger her når det kommer noe nytt... :P
    Gleder meg til å se genseren!

    SvarSlett
  2. Så gøy med garnpakke! Du kan jo sende din venninne i Houston på handel for deg, det er noen kjekke garnbutikker der, ute i Katy hvor det bor en stor koloni nordmenn er der en garnbutikk som heter 'Yarntopia' , lenger inne i byen, på Memorial ligger 'Nimblefingers', en liten butikk med veldig mye garn, også norsk garn faktisk, det har også den kjekke garnbutikken 'Twisted yarns' som ligger i Spring, nær 'Old Town Spring' og min favoritt er 'the Hen House' de selger både garn og quilte stoffer! Alle butikkene har nettsider så du kan jo se hva de har, 'Cascade yarns' selges hos de fleste. Ha en riktig god helg, Happy Knitting!

    SvarSlett
  3. Dette ser ut som et spennende garn og prosjekt! Så deilig å se vårtegn!

    SvarSlett
  4. Digger pakker i posten :)
    Ser ut som et deilig garn! Gleder meg til å se det ferdige resultatet:)
    Det er fantastisk å se det spire! Elsker våren, når det ikke regner sidelengs vel å merke! Men nå i kveld har vinden stilnet og det er stjerneklart:)
    Håper du får en deilig og solrik helg:)

    SvarSlett
  5. Jeg liker fargene på stripegenseren! Alltid artig med nytt garn! Kos deg!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Så mye fantastisk garn!! Gleder meg masse til å se den genseren. Fargene - helt perfekte!

    SvarSlett
  7. Dette ser spennende ut! Gleder meg til å se fortsettelsen:)

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...