søndag 19. januar 2014

Advarsel: Glatt trapp + nytova tøfler = risikosport

Ja det fikk jeg erfare på den harde måten på fredagskvelden..

Jeg hadde dusja og tatt på meg mine fine rød nytova tøfler og skulle ned i stua å se litt tv før leggetid. Så før jeg vet ordet av det sklir jeg på nest øverste trinn og får en skikkelig humpetur helt til bunn av trappa. 
Slapp av! Alle ledd er intakte! 
Egentlig var det hodet jeg var mest bekymra for på seilturen ned, mens jeg febrilsk prøvde å få tak i en stolpe i rekkverket..
Etter jeg omsider landet var den første tanken som slo meg:

"ÅNEI! Tenk om jeg ikke klarer å sitte og strikke i helga! KRISE!!"

og så

Ånei, jeg skal jo på pilates på mandag! Krise nr 2!


Ja det er nok det verste som kunne skje…Haha! Pilatestreningen må nok vike denne gangen.

Jeg er nå vel dekorert både gul svart og blå diverse steder som låret, rompa, ryggen, armen og albuen..
 Å finne en grei sittestilling er..eh utfordrende kan en si men det går på et vis så jeg har klart å strikke litt! Puh, helga ble reddet ;-P

Flettevottene er nesten ferdige og jeg klarte til og med å få meg en luftings i går. Ikke ille bare det!


Ønsker alle en fin søndag UTEN knall og fall!



11 kommentarer:

  1. Heisann
    Da er vi altså to som har ramla. Jeg på glattisen, du ned trappa! Tror nok du slo deg mye mer enn meg. Og jeg har ramlet ned trapper noen gange i årenes løp ( jeg er endel eldre enn deg....) så vær beredt på det igjen.
    En gang skled jeg ned en glatt furutrapp, på fotballens, dunk dunk, dunk. Kunne omtrent ikke gå etterpå. Uff!
    Håper du sitter strikker, med masse myke puter omkring deg. God bedring.

    SvarSlett
  2. Fotballens = fotbladene
    Trykkleif was here!

    SvarSlett
  3. Huffda, så uheldig du var! Men godt det gikk bra med deg, tross blåmerker og at du er mørbanka! God bedring! Godt at du kan strikke!! ;-)

    SvarSlett
  4. Huff, uflaks! Har hørt rykter om at det finnes noe sånn antiskli-greier som man kan ha under tøfler og sokker (som ligner på antiskli under barnesokker...). Kanskje det er lurt???

    Enda godt du ikke brakk noe! Og at du kan strikke!

    SvarSlett
  5. Auau! Godt at du er like hel, tross alt. Men kan tenke meg at det er vondt, ja! :( God bedring!

    SvarSlett
  6. Uff, stakkars deg!! Litt sent ute, men for å forebygge senere fall kan jeg anbefale sklisikring på tube som du får kjøpt på Panduro! Kanonbra! Du klisjer det på under foten og lar tøffelen ligge et sted for seg selv over natta. Vips: sklisikre OG varme tøfler:)

    SvarSlett
  7. Ånei uffameg! Godt at du er like hel! Og bra du kunne fortsette å strikke:)

    SvarSlett
  8. Auda! Ingen spøk å ramle i trappa, godt det gikk bra selv om du er øm både her og der og ser ut som et verdenskart. Håper du blir dullet med litt ekstra - sånn at det gjør litt mindre vondt ;-)

    SvarSlett
  9. Hjelpes meg! Snakka akkurat med ei venninne som ødla skuldra på den måten, og er strikkeufør i lang tid fremover. Godt det ikke gikk verre!! Og god bedring til du kommer inn i normal fargeskala.

    SvarSlett
  10. Oi, men bra det gikk bra da. Måtte le når jeg leste innlegget for jeg har gjort akkurat det samme selv flere ganger og vet hvor vondt det gjør;) God bedring til kroppen!

    SvarSlett
  11. Uffda!!! God bedring! Håper ikke strikkingen din lider for mye nød :-)

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...