fredag 17. januar 2014

Innimellom

Først vil jeg takke alle for så mange hyggelige, fine og koselige kommentarer! Det varmer virkelig og jeg blir ganske overveldet til tider. Siden jeg startet å blogge i fjor har det bare vært noen få innlegg som er "kommentarløse" og det er så kjekt at så mange liker å lese bloggen min og det jeg lager! 

Ok, nok sentimentalitet nå hehe…

I tidligere innlegg om kofter i bruk så hadde jeg klart å skrive feil navn på arvekofta etter far. Det skal være Suldalskofta, ikke Sirdal...det er nå rettet opp i, takket være Anne på landet som oppdaget det!

I min fascinasjon for kofter og gamle mønstre så fant jeg en facebookgruppe som heter Koftegruppa. Dere kjenner kanskje til den allerede? 
Uansett, det gjorde ikke jeg og jeg snublet virkelig over en gullgruve der. Her deles det gamle mønstre som ikke er i salg lenger. Så hvis du leter etter et gammelt mønster så er det bare å kikke gjennom filene eller spørre her så finner du det nok. Folk legger også ut bilder av gamle kofter og nystrikkede, og det er så mye flott håndarbeid altså! Jeg kunne sittet dagen lang og bare kikket på alle de fine mønstrene. 
Så hvis du er interessert, send de en forespørsel om å få være med i gruppa!


Jeg er en sucker etter å strikke gensere til meg selv, får liksom aldri nok. Den lysegrå favorittgenseren fra forrige innlegg ble jeg ferdig med i begynnelsen av desember. Frem til jul ble det bare småstrikk for jeg klarte liksom ikke å konsentrere meg om noe stort mellom matlaging og andre juleting. Jeg begynte på en stripegenser som jeg har vist her i romjula som ble ferdig i en fei og jeg venter nå i spenning på mer garn til å starte en ny. 
Mens jeg venter på garnet måtte jeg finne på et mindre prosjekt. 
Valget falt på et par flettevotter. Jeg var så fornøyd med det røde paret jeg strikka at jeg måtte ha noe lignende. Denne gang i lys grå, men samme garn, Abuelita tjukk merino. Jeg har virkelig lagt min elsk på dette garnet. Hverfall til bruk i tilbehørsplagg. Mykt og godt og et hav av flotte farger!

Vottene strikker jeg på pinne 3,5 og 4 med 40 masker, og litt annen flette enn sist. Er nesten ferdig med den første, må bare rekke opp litt for den ble litt for lang. 





Genserstrikkelisten min for fremtiden er lang som et vondt godt år. 

Dette er noen av de jeg vil prøve meg på
(Alle bildene er vennskapelig lånt hos Ravelry)


Carrie av Josée Paquin

Bare jeg vil ha den uten høy hals, sånn som denne versjonen




Og denne har jeg garn liggende til(jippi!)

Robin av Josée Paquin


Digger mønsteret i denne

Totem av Nadia Crétin-Léchenne


Og denne jakken er såå fin!! Men jeg tror jeg må lage meg en enklere versjon ellers vil den aldri bli ferdig...



Monte Rosa av Isabell Kraemer


Det skal hvertfall ikke skorte på planer, noe nok de fleste kjenner seg igjen i!

I helga skal jeg kose meg med andre votten, og så har jeg en genser i svart Faerytale som jeg kan fortsette på. 
Gensergal er mitt nye mellomnavn ;-D



9 kommentarer:

  1. Så mange flotte strikkeplagg du viser bilder av…. ja, koftegruppa på facebook er farlig, sitter og ser gjennom alle de fine koftene, blir ikke mye strikking av å sitte på pc'en. Tusen takk for kommentar på bloggen min, det seter jeg stor pris på! Jeg samler på det retro Figgjo du ser på bildet, du kan lese om det her i et tidligere blogginnlegg: http://siddis-in-houston.blogspot.no/2011/10/figgjo-turi-design-update.html
    God helg til deg!

    SvarSlett
  2. Vi har mye spennende i vente hvis du kaster deg over alle disse - jeg likte spesielt godt den første uten høy hals! fine votter også:) god helg!

    SvarSlett
  3. Du lager jo så mye fint - ikke rart mange leser bloggen din! Flere av genserne her er på strikkelista mi også, men det spørs vel hvor mye man rekker... Uansett, flettevotter er både fint og smart, for de sitter ekstra godt på hånda!
    Ha en riktig fin helg!

    SvarSlett
  4. Wow. Skal si du har mange planer. Likte godt den genseren du viser under her. Lekker. Du er nå utrolig flink med pinnan da.
    Klemz

    SvarSlett
  5. Her var det mye lekkert! Det blir spennende å se hvilken genser du velger - eller kanskje du strikker alle sammen!! :-)
    Du lager så mye fint - det er virkelig inspirerende og spennende å besøke bloggen din!
    Ha en fin-fin lørdag! :-)

    SvarSlett
  6. Så utrolig mye lekkert. Kjenner jeg klør etter å ta fatt i strikkepinnene etter å ha lest dette. Genseren i forrige innlegg var også utrolig fin. Kunne tenkt meg en slik jeg også. blir så inspirert av å være innom bloggen din for du har så god smak.

    SvarSlett
  7. Du strikker masse fint og derfor er det gøy å komme innom å se. Det som virkelig imponerer meg med deg og flere andre, er hvor raskt dere strikker, dere viser frem det ene plagget etter det andre... Svisj! Så har dere strikka en ny genser.

    Skulle likt og sett dere på strikketempokonkurranse (slik som man har paispisekonkurranse i USA), for å få sett hvor fort det går :-)

    SvarSlett
  8. Det var mange flotte gensere! Gleder meg til å se hva du tryller frem:) Er imponert over at du orker å strikke så mange gensere til deg selv. Jeg begynte på en til meg selv før jul, og nå bare ligger den der.....:p

    Fine votter også, fletter sitter godt på hånden:)

    SvarSlett
  9. Hjelp! Dette innlegget burde egentlig ha hatt tittelen: Advarsel, se opp for alt for mye inspirasjon! ;) Så mange fine gensere du viser frem her. Jeg er også veldig glad i å strikke gensere til meg selv, og har mange planlgt fremover. Men her var det maange fine, som må noteres ned ;)

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...