søndag 26. januar 2014

Flettevotter

Da var vottene jeg strikka forrige uke endelig fotografert! Det ble bare ett bilde da det blåser så sykt denne helga. Full storm og -2,5 grader, det beit godt i fingrene gitt!
Jeg har gjort nesten likt som de forrige rød flettevottene, men økte maskeantallet til 40 og slengte på en ekstra flette i midten som peker motsatt vei. Veldig fornøyd med passform, fargen og flettene!


Oppskrift: Utgangspunkt i denne
Garn: Abuelita tjukk merino, Gråpus
Pinner: 3,5 og 4
Forbruk:65 g



I går fikk jeg levert de tova vottene og bursdagsvesten til 5-åringen. Vottene passet visstnok i størrelsen så der traff jeg godt(jeg hadde fått lengdemål når jeg strikka)







Star Wars lyssverd og en Power Blaster skytesak var det kjekkeste siden han hadde besøk av naboguttene. Men mora sendte meg melding senere på kvelden at han likte vottene så godt at han ville ha de på seg når han skullei seng! Da måtte jeg le ;-) Jeg vet han liker ull og luene har også vært slagere hos ham. Det er bare de han vil gå med visstnok. Jeg er også lovet bilde av ham med vesten på når de får prøvd den. De syns hvertfall den var veldig fin og det gleder!
Nå har søstera hans også lyst på votter og vest til sin bursdag, det var egentlig planen min så jeg starta på et nytt vottepar i går.



5 kommentarer:

  1. Så mye fint du har strikket:-) God søndagskveld! Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Heldige tantebarn som får så mye fint! Veldig koselig med slike tilbakemeldinger også da, gjør det jo så morsomt å strikke mer :-) Likte godt guttevesten du har strikket, fine farger på den. Også vottene da, likte de også! ;-)

    Klem :-)

    SvarSlett
  3. Så fine votter! Herlig at mottaker ble fornøyd, det varmer et strikkehjerte:)

    SvarSlett
  4. Jeg har blitt helt hekta på de vottene du viste frem. Holder på med mitt fjerde par. Digger endringen du har gjort med flettene på paret i dette innlegget. Den vestenvar også helt nydelig.

    SvarSlett
  5. Flotte flettevotter:) og kjempefine gaver til 5-åringen. Jeg likte vesten veldig godt;)
    Å motta bilder med strikkegaver i bruk er stas, jeg fikk av minste tantesnuppa med morrotunika i går;)

    Fortsatt god søndag:)

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...