torsdag 16. januar 2014

Hvor mange favoritter kan en ha?

Ja dette er den FJERDE genseren strikket etter samme oppskrift fra Isabell Kraemer. Jeg kaller den bare for favorittgenser. Jeg er veldig svak for gråtoner, spesielt lyse melerte og klarte ikke la være å strikke en i den fargen. 

Denne har jeg strikket lenger, nedfor rumpa, og jeg har strikket vendinger både foran og bak så den buer opp i sidene. I tillegg er den mer tettsittende og tettere i halsen enn de andre jeg har strikka.





Oppskrift: Il grande favorito
Garn: Pickle pure thin alpaca og DSA Faerytale
Pinner: 6 og 4
Str: begynte med 36 for å få den mindre i halsen
og økte til str 38
Prosjektside på ravelry







NÅ tror jeg at jeg sier stopp på denne garnblandingen og oppskriften på en stund…Har fått dilla på striper! Skal vise den grå og grønne stripegenseren snart, lover ;-)

Venter i spenning på mer Cascade alpakkagarn fra USA, 
neste stripegenser blir i mørk grå, lys grå og brun! 




14 kommentarer:

  1. Åå, enda en! Du er utrolig rask med pinnene altså! Denne ble også kjempefin:-)

    Il grande favorito er neste ut på egostrikklista mi. Den skal også bli lysgrå. Vurderer å strikke rillestrill (slik som Flickafish på Ravelry) i front eller hele i perlestrikk. Må tenke litt på det:-)

    SvarSlett
  2. Men det er så deilig å ha flere favoritter! Og enig om den gråfargen, den er fiiiin!

    SvarSlett
  3. Kjempefin genser, lett å skjønne at den er en favoritt! Herlig gråfarge, fikk veldig lyst på en sånn genser nå kjenner jeg... Det neste prosjektet ditt høres også spennende ut! :-))

    SvarSlett
  4. Så flott den genseren ble:-)

    SvarSlett
  5. Hvor bestiller du det ifra? Jeg vil prøve Cascade Fixation til sokker, det er med litt elastikk:)
    Genseren ser deilig ut, og nå vet jeg hvilken oppskrift jeg skal bruke på genseren min!:D

    SvarSlett
  6. Knallfin! Du lager så utrolig mye fint til deg selv:)

    SvarSlett
  7. Jøssenavn for et tempo det er på deg, da! Skjønner godt at denne er en favoritt, passformen ser jo helt super ut:) også fargen, da! Anvendelig og lekker:)

    SvarSlett
  8. Knall fin! Veldig greit me flere favoritter :)

    SvarSlett
  9. Genseren din ble kjempefin!! Du er virkelig snar med strikkepinnene!!
    Veldig søt den vesten i innlegget under her, den blir nok å falle i smak hos gutten! :-)

    SvarSlett
  10. Åååååå!! Den var utrolig fin!! ♥ Fikk virkelig også lyst til å prøve meg på en sånn!

    SvarSlett
  11. For en nydelig genser! Jeg er helt for å strikke maaange gensere til seg selv ;) Vesten i forrige innlegg var forresten også veldig søt. Jeg er imponert over farten på strikkepinnene dine! Jeg har også genser på pinnene for tiden, og den har jeg planer om å strikke maaasse på i helga ;) God helg til deg! klem

    SvarSlett
  12. Kjempe fin genser:-) skjønner at den er en favoritt:-) mye fint du strikker:-) ønsker deg en fin strikkehelg:-)
    Lene

    SvarSlett
  13. Hahahaha! Ser at jeg på forrige det nyeste innlegget dit (som jeg leste før dette) har kommentert strikketempoet ditt. Og det er det jaggu fler som har lagt merke til også :-)

    Genseren ser ut som den er veeeldig deilig å ha på. Ikke rart den er favoritt.

    SvarSlett
  14. Den står på listen min :) kjempelekker , hilsen Beth

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...