onsdag 1. januar 2014

Året som gikk

2013 har faktisk vært mitt første hele strikkeår. Jeg lærte egentlig å strikke når jeg var 5-6 år, men det ble bare med noen grytelapper og skjerf på skolen. Det var ikke før oktober 2012 at jeg tok pinnene fatt igjen. Jeg husket rett og vrang og felle av, det var alt. For akkurat ett år siden satt jeg og strikket på min første genser. Månedene før det strikket jeg for det meste riller i enkle småprosjekter. 
Som du sikkert skjønner så har 2013 vært et særdeles lærerikt år for meg! 

Jeg har lært å øke/felle til høyre og venstre, strikke med 5 pinner, i-cord, short rows, hullstrikk, fletter, steeking og mønsterstrikk(til min mors store begeistring!). Jeg har strikket pulsvarmere, halser, luer, pannebånd, votter, gensere, topper, vester, jakke og grytekluter. Jeg har fullført 54 prosjekter i 2013, noen mer vellykka enn andre og i tillegg har jeg idéer til flere egne oppskrifter.


Dilla jeg har hatt er luer. Det har vært små og kjappe prosjekter der jeg har fått testet ut mange forskjellige teknikker og garntyper




Ellers har det blitt en del gensrer til meg selv. De jeg er mest fornøyd med er nok favorittgenseren som jeg har strikket hele 4 stk av(siste blogges om snart) og stripegensere. Det er de jeg bruker mest og føler jeg traff best på ift type garn og fasong. 



Barneplagg har det også blitt litt av og favorittene der blir nok jakken og genseren med setesdalmønster



Noe jeg ventet leenge med, men skulle ha prøvd ut før var votter. Mye enklere enn jeg trodde! 



Litt ufo'er ligger omkring. Målet er å bli ferdig med noen av de i løpet av de neste månedene, og et par skal bli rekket opp. 




Det jeg har lyst til å strikke i år er en genser til meg selv(sjokk!) i  farget yak garn med fletter nedover ermene, en stripete genser eller jakke i Peruvian(ego igjen!), LÆRE Å STRIKKE SOKKER(helst tå opp..bøker er kjøpt inn og står klar) og strikke opp og legge ut mine egne mønsteridéer. 


Så mye av det jeg har lært har kommet fra blogger jeg leser, i tillegg til nettsteder og bare det å prøve ut forskjellige oppskrifter. 
Så tusen takk til alle som har inspirert meg til å prøve ut nye ting og tipse om garn, butikker og teknikker! 


Takk for året som har gått kjære lesere, jeg håper 2014 blir alt hva dere ønsker!


13 kommentarer:

  1. Du har strikket utrolig mye fint i året som nå er forbi. Ønsker deg et godt nytt år og gleder meg til å følge bloggen din videre også.

    SvarSlett
  2. Det var et fantastisk strikkeår! Så mye flott du har laget! :)
    Godt nytt år! Håper du får et fint og kreativt 2014!
    *klem*

    SvarSlett
  3. Ja, det er morsomt å strikke. Så flott at du tok strikkingen opp igjen -og du verden så mye du har strikket siden da!! Kjempeflotte plagg! Det blir spennende å følge med på dine strikkerier i 2014! :-)
    Ønsker deg et flott nytt strikke-år!

    SvarSlett
  4. Du har hatt et lærerikt og morsomt år ser det ut som! Mye fint som har kommet av pinnene dine på et år:) Ønsker deg et fint strikkeår 2014 :D

    SvarSlett
  5. Man kan trygt si at du har hatt en bra utvikling når det gjelder strikkeferdigheter, ja! :) Godt nytt år!

    SvarSlett
  6. For en produksjon du har hatt! Er spesielt imponert over alle voksengenserne du har strikket. Egostrikk er gøy:-)

    SvarSlett
  7. Så mye fint du har strikket. Liker så godt barnegenseren og jakken med setesdalmønster. Gleder meg til å følge bloggen din i 2014 også. Takk for mye inspirasjon i året som har gått :)

    SvarSlett
  8. For en imponerende produksjon og utvikling! Du har laget så mye flott i 2013, gleder meg til å følge deg videre i 2014! :)

    SvarSlett
  9. Imponerende, rett og slett! Godt nytt strikkeår:)

    SvarSlett
  10. Så mye fint du har laget i 2013! Og vi har strikket mye av det samme, her har det også gått mye i gensere :) Jeg har blitt inspirert av deg, og har satt opp mål om å strikke og montere en kofte i år *grøss* Å strikke sokker er ganske greit, så det klarer du nok helt fint. Hvilken bok har du kjøpt om tå opp-sokker? Det skulle jeg gjerne lært meg også :)

    SvarSlett
  11. Så mye flott samlet på ett brett! Jeg følger videre i 2014!

    SvarSlett
  12. Imponerende at du bare har strikket siden 2012 - så mye flott du har laget!
    Blir spennende å følge med i 2014!

    SvarSlett
  13. Imponert - og så variert og flott. Herlig strikkeår på deg - jeg henger på videre for tips og inspirasjon. Tusen takk for gode tips og tilbakemeldinger, love it! ;)

    Kjekt at du deltar i giveawayen :)

    God helg - nyt den med eller uten spøt!
    Eli Kristin

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...