fredag 31. januar 2014

Nytt genserprosjekt

Jeg klarte bare ikke la være å bestille garn til denne nydelige genseren som jeg viste forrige fredag


Valget landet på Cascade Lana D'Oro bestilt fra Projo. Utrolig rask service der! Bestilte kl 12 torsdag og tror du ikke garnet lå i postkassa dagen etterpå?
Garnet er herlig mykt og sprettent samtidig, 50/50 peruviansk ull og alpakka.





Jeg knota litt i begynnelsen av oppskriften. Den strikkes ovenfra og ned og dermed frem og tilbake først. Ble litt forvirra av detaljene, økningene og når de skulle bli en del av mønsteret. Viktig å holde tunga rett i munnen! Endte opp med at jeg begynte på ny 3 ganger…og jeg ser enda en feil. Men det er helt oppe med kanten og halsen kommer nok til å dekke over det så da gidder jeg ikke rekke opp igjen.

Jeg har nå kommet til stykket der man strikker rundt og det er nå mer passelig til tv-strikking kan du si. Ikke det at oppskriften er dårlig skrevet. Neida, det meste er nøye forklart. Var bare jeg som ble forvirra og blingset noen ganger. Og det er min første genser i strukturstrikk. Jeg hadde sannsynligvis heller ikke gitt opp uansett hvor mange ganger jeg måtte starte forfra, DENNE skulle jeg få til!

Jeg holder enda på med votter til tantabarna. Har halvannet par igjen så er det toving! Ja og alle tomlene har jeg også igjen, det kjedeligste til slutt, hehe. 


14 kommentarer:

  1. Spennende, flott genser, men jeg har enda noen kilo for mye til den modellen, sukk

    SvarSlett
  2. Denne gleder jeg meg til å følge utviklingen på for det der kommer til å bli en fantastisk nydelig genser. Kjempe bra service fra projo altså, slike gode tips liker jeg :D

    SvarSlett
  3. For ett sykt tempo du holder med genser-strikkingen! :) Veldig inspirerende, får virkelig sparket i rompa!
    Nå skal jeg bli ferdig med kofta som jeg føler tar en evighet, så en Marius med rund sal, såååå moi! :)
    Genseren ser så myk og god ut, stå på:)

    SvarSlett
  4. Den genseren er helt nydelig! Jeg strikket herreversjonen i fjor, Alfred heter det mønsteret. Den blir virkelig feminin og fin med den høye halsen, og i lyst og lekkert garn Gleder meg til å se den ferdig!
    Ønsker deg en fin fredagskveld :))

    SvarSlett
  5. Denne tror jeg blir nydelig:-) spennende og følge med..Lekkert med hvit genser:-)
    Lene

    SvarSlett
  6. Flott genser! Er litt spent på dette garnet, men det ser jo utrolig deilig ut!

    SvarSlett
  7. Kjempefin genser og helt sikkert et nydelig garn hørtes det ut som i forklaringa di, litt knoting må det vel til av og til...he he - Bare vent til du startet på tomlene, de går faktisk veldig fort unna :-) og velkommen som ny følger på min blogg. Ha ei strikkeglad helg :-)

    SvarSlett
  8. Er spent på å se det ferdige resultatet av genseren, tror den blir knall fin. Kjenner meg igjen når det gjelder vottene, å strikke tomler er dritt! :P

    SvarSlett
  9. Den var superfin!! Gleder meg til å se ditt resultat :)
    Garnet ser helt herlig ut!
    Ønsker deg en strålende helg!

    SvarSlett
  10. Nydelig genser du holder på med!! Skjønner godt at du falt for den!!
    God helg!:-)

    SvarSlett
  11. Dette var virkelig en flott genser! Er skikkelig spent på hvordan resultatet blir, denne kan det henne jeg også blir inspirert til å strikke!

    SvarSlett
  12. Kjekt å finne slike plagg som bare MÅ strikkes med en gang! Det var skikkelig god service fra garnbutikken! Kos deg med helg og strikking:)

    SvarSlett

Jeg elsker kommentarer og leser alle :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...